maandag 10 maart 2014

De perfecte aardappel wedges

Normaal houd ik niet zo van aardappelen, behalve dan de Hasselback aardappel die ik eerder maakte. Maar nu heb ik echt HET recept voor de perfecte aardappel wedges! Heerlijk! Licht pittig en lekker krokant, maar zacht van binnen. En omdat ik ze in de oven maak, zijn ze niet eens slecht! :)



Perfecte aardappel wedges


Ingrediënten voor 2 personen:
  • 8 (kleine) aardappelen, het liefst biologisch
  • 3 el olijfolie
  • 3 tl knoflookpoeder
  • 3 tl paprikapoeder
  • 2 tl cayennepeper
  • 2 tl witte peper
  • Zeezout


Verwarm de oven voor op 200 graden. Was de aardappels heel goed en verwijder gekke knobbels.
Snijd de aardappels in partjes. Dat doe je door ze eerst in de lengte door de helft te snijden. Die helften snijd je weer door de lengte door de helft. Dan snijd je ze in de breedte door de helft. Doe dit met alle aardappeltjes en doe ze in een kom. Doe in de kom de olijfolie en alle kruiden en hussel goed door elkaar. Bestrooi met wat zeezout en hussel nogmaals door elkaar.
Pak een bakplaat en leg hier bakpapier overheen. Verdeel de wedges over de plaat.

Doe de wedges in de oven voor ongeveer 20 minuten. Check of ze al gaar zijn. Zo niet, doe ze nog wat langer in de oven.

2 opmerkingen:

  1. Wat leuk en lekker om zelf te maken! Die gaan we een keer proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk! Laat je het me even weten wat je er van vond? :)

      Verwijderen