dinsdag 18 februari 2014

Havermoutpap met banaan

Dit recept ga ik morgen ochtend weer maken, want het is zoooo lekker!
Normaal ben ik niet zo gek op havermoutpap, of ik moet er een hele berg suiker overheen gooien (wat écht slecht is!), maar op deze manier kan ik het elke dag wel eten én is het ook nog eens gezond :)

Daarnaast is het ook super simpel om klaar te maken!





Weetjes over havermout:

Havermout is erg gezond. Het bevat veel vezels, vitamine B1, fosfor en magnesium. Vezels geven je een voldaan gevoel, hierdoor zal je minder tussendoor gaan snoepen. Ook zijn zij essentieel voor een goede stoelgang.


Havermoutpap met banaan

Ingrediënten:
voor 1 persoon
  • 250 ml halfvolle melk/amandelmelk
  • 20 gram havermout
  • halve banaan
  • 2 tl kaneel
  • snufje zout

Bereiding:
Breng de melk in een pan aan de kook en strooi er de havermout bij. Voeg een klein beetje zout aan het mengsel toe. Breng het roerend aan de kook. Kijk uit dat het niet aanbrand aan de bodem van de pan. Snijd de banaan in stukjes en voeg dit toe aan de havermout. Zet het vuur laag en laat het dan in ongeveer 10 minuten dik worden. Roer af en toe zachtjes door de pap. Voeg er kaneel naar smaak toe (ik doe ongeveer 2 tl). Wacht nog eventjes 5 minuten met het eten, anders is het nog erg heet!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen