vrijdag 14 maart 2014

Healthy: omelet gevuld met groente

Mijn vriend heeft een beetje moeite met het gezonde eten, omdat hij snel weer honger heeft. Ikzelf heb daar absoluut geen last van, ik zit juist de hele dag propvol. Van het weekend maakte ik maar een omelet voor hem, omdat hij een beetje chagrijnig werd van de honger. Toch wilde ik een hapje proeven, want had nog nooit op deze manier een omelet gemaakt en was wel nieuwsgierig. Eerlijk gezegd, ik kon niet meer stoppen met eten! Wauw, ik heb serieus nog nooit een omelet  gegeten die zó lekker is! En het is een perfecte lunch voor als je gezond bezig wilt zijn!
 

Healthy: omelet gevuld met groente


Ingrediënten, voor 1 persoon:
  • 2 eieren
  • Scheutje melk
  • 2 tl cayennepeper
  • 2 tl knoflookpoeder
  • 1 tl witte peper
  • Kleine rode chilipeper
  • Zeezout
  • 1 ui
  • Handje champignons
  • Handje spinazie
  • Eventueel geraspte kaas


Klop de eieren met de melk en kruiden en een beetje zout in een kom los. Verhit een beetje olie in een koekenpan en bak hier ui en champignons in. Voeg de spinazie toe en wacht tot het slinkt. Schep de groenten even op een bord. 
Verhit weer een beetje olie en voeg het eimengsel in de pan. Laat dit op een laag vuurtje bakken. Laat de omelet niet aanbranden, probeer hem eventueel zachtjes om te draaien. De omelet moet gaar zijn. Als het gaar is, leg dan de gebakken groenten aan één kant van de omelet. Zet het vuur uit. Strooi er eventueel nog wat kaas overheen. Vouw voorzichtig de andere helft van de omelet over de groenten. Til het voorzichtig uit de pan en leg het op je bord. Eet smakelijk! :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten