donderdag 6 maart 2014

Homemade Nacho Chips

Deze Nacho Chips zijn super lekker en gezonder dan een zak Doritos.
Heerlijk met dit salsa sausje op een warme avond en uiteraard kan een lekker Desperados biertje niet ontbreken!
Mijn vriendinnen zijn er gek op. Ik heb het al een stuk of 5 keer moeten maken voor ze. Gelukkig is het super makkelijk te maken ;)

Nacho Chips


Ingrediënten:
  • Tortilla's (volkoren is het gezondst)
  • Zeezout
  • Cayenne peper
  • Paprikapoeder
  • Olijfolie

Verwarm de oven voor op 200 graden. Leg de tortilla's op elkaar en snijd er 8 "pizzapunten" van. Leg deze plat op een bakplaat met bakpapier. De punten mogen elkaar niet overlappen.
Strijk over elke punt een beetje olijfolie met een kwastje. Strooi hier overheen de kruiden en zout.
Leg de bakplaat in het midden van de oven en wacht ongeveer 4 minuutjes tot ze bruin zijn. Als ze nog niet bruin zijn, laat ze dan iets langer in de oven. Ze moeten een beetje krokant worden.
Het beste kun je er bij blijven, want de ene keer gaat het sneller dan de andere keer heb ik gemerkt. Laat ze niet verbranden!
Serveer met een lekkere salsa saus of guacamole :)

2 opmerkingen:

  1. Ik ben totaal geen keukenprinses en sta het liefst net buiten de keuken te genieten van wat anderen voor lekkers maken. Bij dit recept is het echter anders. Het is makkelijk, zo klaar en echt budget eten. Hier wordt ik inderdaad blij van! Ik heb ook al meerdere mensen verrast met deze traktatie. Dank je voor het recept!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk om te horen, dankjewel! :) Heerlijk straks op een warme gezellige zomer avond ! Ik kan niet wachten ;)

      Verwijderen