dinsdag 18 maart 2014

Kip-pesto salade voor op je brood

Elke zondag eten mijn vriend en ik een wat uitgebreider ontbijt dan normaal. Dat vinden we gezellig en lekker!
Zo hebben we vaak afbakbroodjes, gerookte zalm, filet amercain, een gekookt eitje of een boeren omelet. Heerlijk begin van de dag toch! :)

Ik vond het wel eens tijd voor iets nieuws en heb zelf deze lekkere kip-pesto salade gemaakt voor op brood. Mijn vriend vond hem erg lekker! En ik natuurlijk ook :) Echt een aanrader, dus ik zal meteen maar een dubbele portie maken!


Kip-pesto salade voor op brood


Ingrediënten:
  • 1 kipfilet
  • 2 el groene pesto (zelfgemaakte is het lekkerst!)
  • 2 el Griekse yoghurt
  • 1 el halvanaise
  • 1 tl basilicum
  • Witte peper en zout
  • Citroensap
  • Groentebouillon (om de kip in te koken)


Kook water in een pan en gooi hier een blokje groentebouillon bij. Kook de kip in ongeveer 8 minuten tot deze gaar is. Laat de kip eventjes afkoelen.
Met 2 vorken kun je de kip uitelkaar pluizen. Maak de kip zo fijn mogelijk! Als je het lekker vindt, kun je de kip ook in kleine blokjes snijden.
Doe de kip in een kom en voeg hier aan toe de pesto, yoghurt, halvanaise en een beetje citroensap en eventueel zout en peper op smaak. Strooi er als laatst nog een beetje basilicum overheen!

Eet het op een luxe warm broodje, dan smaakt hij natuurlijk het lekkerst :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten