maandag 24 februari 2014

Delicious Thai Noodlesoup met kokos en kip

Ik ben gekkkkk op de Thaise keuken. Echt wow. Wat mij betreft eet ik elke dag Thais. De heerlijke geuren, kleuren en smaken. Ik kan er geen genoeg van krijgen! Echt Thais zijn de koriander, chilipeper, gember en kokos.
Vandaag had ik weer zin in een heerlijke Thaise noedelsoep, met uiteraard de genoemde Thaise ingrediënten!

Tip: wrijf niet in je ogen na het snijden van de chilipeper.. AUW! :'(



Delicious Thai Noodlesoup met kokos en kip!


Ingrediënten voor 2 personen:
  • 1 kipfilet
  • 200 gram eiernoedels
  • 1 blokje kip/vleesbouillon
  • 300 ml kokosmelk
  • 1 stengel citroengras
  • 7 citroenblaadjes
  • 1 rode chilipeper
  • Stukje gember/Laos (1 cm)
  • Halve citroen
  • Halve prei (je kunt ook lente uitjes gebruiken)
  • Handje taugé
  • Handje champignons
  • 2-3 teentjes knoflook
  • 2-3 el vissaus
  • Handje verse koriander
  • Plukje verse munt

Snijd de prei, champignons, Laos, rode peper en knoflook in dunne schijfjes.
Kook in een pan water voor de noedels, kook de noedels voor ongeveer 7 minuten. Kook in een andere pan een liter water en los hier het bouillonblokje in op. Snijd de kipfilet in kleine blokjes en voeg deze toe aan het kokende water, samen met de citroengras, citroenblaadjes en dunne schijfjes Laos. Kook dit 1 minuut op hoog vuur. Zet het na 1 minuut op medium vuur en voeg dan de gesneden groente toe. Voeg na 5 minuten ook de rode peper, knoflook en 2 el vissaus toe. Knijp een citroen uit boven de pan, doe dit op smaak. Zet het vuur op zijn laagste en voeg dan de kokosmelk toe.
Proef even of je het zo lekker vindt. Voeg eventueel nog wat vissaus toe als het zouter moet of citroen als je het zuurder wilt. Eventueel kan je ook wat sambal toevoegen, of nog wat chilipeper als dat nog over is. Ik houd wel van pittig, dus gebruik ik zelf meer dan 1 chilipeper. Als het te pittig is, kan je eventueel een theelepeltje suiker toevoegen.

Serveer de noedels in een grote kom met hier overheen de soep. Maak het af met wat blaadjes verse koriander of munt en eventueel een beetje geraspte citroenschil.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten