vrijdag 21 februari 2014

Lazy Friday: een kimsalon!


Vandaag hadden we een druk avondje, er kwamen namelijk mensen kijken naar mijn autootje. En hij is verkocht! Oh ik vind het zo moeilijk, want het was mijn lieve, mooie en eerste auto... Ik weet wel dat een auto niet lief kan zijn, maar toch bracht hij me overal naar toe! Ik mis hem nu al :(
Maar goed, mijn vriend en ik hadden niet echt zin om uitgebreid te gaan koken, omdat het ondertussen ook alweer half 8 was eer we konden beginnen met koken! We bedachten toen om een kapsalon te gaan maken! Ja, natuurlijk kun je deze ook halen (op 5 minuten loopafstand van ons huis zelfs), maar een zelfgemaakte vind ik toch altijd wel erg lekker! En ik maak hem altijd net wat anders en net wat gezonder :)



Kapsalon "Kimsalon"

Ingrediënten:
Voor 2 personen
  • 1 kipfilet
  • 1 zakje aardappelschijfjes voor in de oven
  • 1 tomaat
  • 1 rode ui
  • 1 teentje knoflook
  • Zakje sla
  • Halve komkommer
  • 5 jalapeno pepers
  • Geraspte kaas
  • Olijfolie
  • Knoflooksaus (zie mijn eigen recept!)
  • Sambal oelek


Voor de kip kruiden heb ik echt van alles gebruikt, ik weet helaas niet meer EXACT in welke hoeveelheden. In ieder geval heb ik het volgende er doorheen gedaan en ik gok de hoeveelheden tussen haakjes:
  • Paprikapoeder (1 tl)
  • Cayenne peper (1 tl)
  • Komijnpoeder (1 tl)
  • Kerrie (halve tl)
  • Koriander (halve tl)
  • Nootmuskaat (halve tl)
  • Peterselie (halve tl)
  • Kurkuma (halve tl)
  • Kaneel (snufje)
  • Zout (naar smaak)
  • Olijfolie

Verwarm de oven voor op 220 graden (voor de aardappelschijfjes, misschien moet het op een andere manier volgens verpakking, volg de verpakking!). Snijd de komkommer, ui, jalapeno, knoflook en tomaat in kleine stukjes. Snijd de kipfilet in lange smalle reepjes. Stop deze in een kom en voeg de kruiden toe met een el olijfolie. Meng de kip goed met de kruiden.
Verhit in een pan wat olijfolie en bak hierin de kip goed gaar.
Wanneer de aardappelschijfjes en kip klaar zijn, giet een scheutje olijfolie in een ovenschaal en vet de bodem hiermee in. Doe de aardappelschijfjes in de schaal, hier overheen de kip en als laatste bestrooi je de schaal met geraspte kaas en de jalapeno pepers. Zet dit even 5 minuten in de oven, tot de kaas goed gesmolten is. Als het klaar is, leg hierboven de sla met komkommer, ui en tomaten. Doe hierover heen de knoflooksaus en de sambal en je hebt een heeeeerlijke kapsalon!

Eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten